نابرابری آموزشی عامل افزایش ترک تحصیل ها

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی مطرح کرد:



نابرابری آموزشی عامل افزایش ترک تحصیل ها



تاوان گذار-رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در سال‌های گذشته آسیب‎های جدی به حوزه آموزش و مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان وارد شد، به طوری که هم ‌نابرابری آموزشی شکل گرفت و آمار ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل افزایش یافت، حتی آسیب‌های روانی و روحی بر دانش آموزان و خانواده‌‎ها وارد شد ولی با تمهیدات صورت گرفته توانستیم امسال شاهد حضور دانش آموزان در کلاس درس باشیم.



به گزارش تاوان گذار، احمد محمودزاده با بیان اینکه نیروی انسانی در اسناد بالادستی و در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مهم‌ترین سرمایه کشور نام برده می‌شود، گفت: تربیت نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان مهم ترین رسالت آموزش و پرورش به شمار می رود و در کشور ما هم بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلی‌‎ترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیروی انسانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته آسیب‎های جدی به حوزه آموزش و مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان وارد شد، به طوری که هم ‌نابرابری آموزشی شکل گرفت و آمار ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل افزایش یافت، حتی آسیب‌های روانی و روحی بر دانش آموزان و خانواده‌‎ها وارد شد ولی با تمهیدات صورت گرفته توانستیم امسال شاهد حضور دانش آموزان در کلاس درس باشیم.

محمودزاده گفت: مدارس غیردولتی با جمعیت دانش آموزی بالغ بر دو میلیون نفر در سطح کشور کنار آموزش و پرورش دولتی انجام وظیفه کرده و فرآیند تعلیم و تربیت را با توجه به سند تحول بنیادین یاری می‎دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی گفت: باید در حوزه شفافیت و مانع زدایی بیشتر کار شود و رویکردهای جدیدی به مدارس و مراکز غیردولتی اضافه کنیم و در اجرایی سازی سند تحول بنیادین اهتمام بیشتری داشته باشیم و به حوزه مسائل تربیتی و فرهنگی بیش از پیش توجه کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش بستر مناسبی است برای مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش با تفویض اختیار، تمرکز زدایی و مشارکت محلی در عرصه تعلیم و تربیت هستند، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، شوراهای آموزش و پرورش باید بیش از گذشته با دو رویکرد مردمی بودن و فرابخشی شدن زمینه بروز و ظهور اراده مردم در تحقق اهداف انقلاب اسلامی برای حل موضوعات مربوط به دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم کند. موضوعی که در سند تحولی دولت اشاره خوبی به آن شده است.


تاریخ انتشار: یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 09:41:02 تاریخ آخرین ویرایش:یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 09:41:02 توسط:مدیریت
می پسندم 0
نمی پسندم 0


نظرات

ارسال نظر
نام
تلفن همراه
 
پست الکترونیک
آدرس وب سایت یا وبلاگ
نظر شما


ارسال نظر



پایگاه خبری تاوان گذار